Sporten gaat lekker, maar die irritante buikspieren….

IMG_2725In de eerste week van Fit in Drie Maanden heb ik een paar blogjes geschreven. Ondertussen ben ik 4 weken verder en al een aantal keer flink afgemat met Bootcampen, hardlopen en Fit Circuit.

Iedere zaterdagochtend bij het Enkhuizerzand Bootcampen gaat prima en is een goed begin van het weekend. Heerlijk in de frisse buitenlucht met boomstammetjes rennen, trappetjes op en neer rennen, kikkersprongen en andere oefeningen. Zoals in een eerder blog is te lezen was de eerste keer best zwaar…. Maar het gaat steeds beter :). De spierpijn in de benen, buik en armen went snel haha.

FullSizeRender StravaOnverwachts vind ik het hardlopen erg leuk! Deze week was het 4 minuten hardlopen en 2 minuten lopen en een rondje door de wijken Enkhuizen Noord en Kadijken (bekijk mijn ‘run’ op Strava). Dat gaat beter dan verwacht en ik houd het lekker vol en het voelt goed. Ik ben er best al trots op en wil wel meer. Ik heb zelfs al geroepen dat ik volgend jaar mee ga doen met de Hemmeromloop samen met Rianda en de jongens. Maar zover ben ik nog niet dus ik moet nog even flink in training blijven bij Nina.

Vanavond was er Fit Circuit en die was toch wel weer even pittig….. Die irritante buikspieren willen nog niet echt meewerken! Op de grond liggen en omhoog komen gaat nog niet echt; schouders van de grond af en de benen scharen is nog een kriem en hangen aan de TRX is nog een zware klus. Maar gelukkig hebben we de foto’s nog en ik kan nog lachen.

IMG_2730 IMG_2733 IMG_2735 IMG_2738

Ondanks dat het hard werken is lachen we genoeg in de groep en Martijn en Nina wisselen de oefening leuk af. Dus misschien ga ik over een tijd wel zeggen dat ik sporten erg leuk vind (tja, moet niet gekker worden!). Tot dusver ben ik erg tevreden hoever ik ben gekomen.

Oh ja, er staat ook nog een actief weekend voor de boeg; eerste trainingskamp voor de Kilimanjaro. Kennis maken met de groep, bewegen en sporten, gebruik van materialen en over alles hebben waar we zin in hebben. We slapen trouwens op een hele unieke plek. Een Steentijd Boerderij in de natuur! #zinin

Auteur: danieldoets

Tjaaa... Zaankanter in Enkhuizen, optimist en positief, supporter van Alpe d'HuZes, Randstad Groep, gaat sporten....

Geef een reactie

