Eindtest; ik ben ELITE!!

Vanochtend was het zover, mijn eindtest van het Fit in drie maanden programma; 3 uur lang sporten…. Ik had om 06.00u de wekker gezet maar al veel eerder wakker. Na het aankleden, broodje maken en spulletjes pakken riching de Vuurtoren om daar om 07.00u te zijn. Het is nog pikke donker als we de warming-up op gaan doen. Klein stukje rennen en Tabata, 30 seconden werken (squats en boksen) en 10 seconden rust. Nog even een fotootje maken en we kunnen gaan!image

Het eerste onderdeel was via de dijk hardlopen terug naar Enkhuizen. Best wel spannend zo vroeg en in het donker en een fris windje van rechtsvoor. Als we naar links keken was er al een gat in het donkere wolkendek waar het licht werd. Een prachtig gezicht zo over het water.

image

imageimageimageimageimageimageimage

Bij aankomst stond onze trainer Martijn klaar met  warme thee. Heerlijk. Hij stond trouwens ook al klaar met de boomstammen voor het volgende onderdeel; bootcamp! Hardlopen met de boomstam, klimmen en klauteren door bomen en over voetbaldoeltjes, bovenhands met de boomstam gooien (door de prut), buik-, been-, arm- en rug oefeningen, boksen, opdrukken…. enz. Ondertussen is het licht en zijn op het Enkhuizer Zand en het is heerlijk weer om buiten te zijn. Het 2de uur zit er bijna op en we gaan richting het punt waar wij normaal altijd starten. Als wij daar als groep aankomen worden met applaus onthaald door de Elite groep en familie (filmpje). Een prachtig moment en ik had wel even een brok in m’n keel. Van Fedde en Milan kreeg ik een prachtige medaille.imageimageimageimageimage

Nu eerst even wat eten en drinken om het 3de uur door te komen; Bootcampen met de Elite groep. Ik voelde mij nog best goed dus ik had er zin in! De oefeningen waren anders en dat is fijn. Een ‘leuk’ onderdeel was De Club van 100. Tijdens deze training gingen we in iedergeval 100x squats, 100x opdrukken, 100x buikspieren en 100x rug doen. Wel fijn dat het in fijven werd geknipt maar het werd toch wel erg pittig, met name het opdrukken en buikspieren werden een uitdaging.

Om 10.00u waren wij terug. Ik was blij, vrolijk, trots en gesloopt. IK HEB HET GEHAALD!! Ik mag mij zelf nu ook ELITE noemen bij Fit in drie Maanden. Het was een bijzondere ochtend maar ik heb er van genoten. net als de laatste 3 maanden. Het heeft soms veel van mijn lichaam en geest gevraagd maar het was super. Met de groep zijn we ver gekomen. We hebben gelachen, gepraat, gesport, gehuild, uitgedaagd en gemotiveeerd. Thanks!!

Niet alleen Thanks voor mijn sportmaatjes maar ook Thanks aan onze trainers Martijn en Nina. De trainingen hadden een prettige opbouw, waren uitdagend en motiverend! Ik ben super blij met jullie! Met deze training ga ik de top van de Kilimanjaro volgend jaar zeker halen!!

Auteur: danieldoets

Tjaaa... Zaankanter in Enkhuizen, optimist en positief, supporter van Alpe d'HuZes, Randstad Groep, gaat sporten....

Geef een reactie

